Меню сайту
Наше опитування
Статистика
Онлайн всього: 1 Гостей: 1 Користувачів: 0 |
Інформація для батьків
Поради батькам Ми рекомендуємо батькам використовувати у роботі з дітьми такі настанови:
Це пов’язане з незнанням людиною об’єктивних законів, які керують суспільством і світом. Або з невмінням на практичному рівні справлятися із завданнями, які ставить життя. І тому треба сприймати всі невдачі не як катастрофи, а як уроки, які треба засвоїти, завдання, які треба вирішити, щоб більш гармонійно вписатися в цей світ. І щоб досягти бажаного. Треба просто завзято вчитися.
Усе знати, вміти, у всьому домагатися успіху, бути у всіх відношеннях компетентним, адекватним і розумним ще жодній людині на планеті Земля не вдалося. Якщо людина прагнутиме досягти цього, вона назавжди залишиться незадоволеною. У помилках немає нічого страшного. Потрібно просто зробити висновки!
Для більшості з нас ця теза не потребує доказів. Але дитині таку думку треба завзято насаджувати, щоб вона ввійшла в неї на дуже глибокому рівні (підсвідомості). Тоді дитина, ставши дорослою, буде любити себе незалежно від думки інших.
Неможливо подобатися всім. «На чужий роток не накинеш платок» - що б людина не робила, її однаково будуть засуджувати. Зрозуміло, як розумна істота, будь-яка людина розуміє, що залежить від інших ї її дії не повинні заважати іншим. Якщо ця вимога виконується, то кожна людина має право діяти так, як їй заманеться.
Якщо людина вважає, що є непорушні принципи, від яких не можна ніколи й нізащо відмовлятися, це правильний шлях до того, щоб «зламатися під вітрами дійсності». Мораль є ідеологією, за допомогою якої регулюються взаємини між людьми. Змінилися люди, змінилися відносини – змінюється мораль. Тому немає вчинків, порочних за своєю суттю. Є поведінка людей – адекватна або ж неадекватна тій реальності, в якій вони живуть та в якій збираються жити. Якщо ж людина вважає, що є вчинки порочні й погані за своєю природою, і людей, що їх зробили, треба суворо карати, вона власноруч поставить між собою й іншими людьми непереборну стіну, за якою й помре в повній ізоляції.
Ми не все знаємо й не все вміємо, ті чи інші обставини навколишнього світу можуть нас лякати або ж викликати побоювання. Це нормально. Якщо людина, стикаючись із подібною ситуацією, збирає інформацію й зі знанням справи береться за її вирішення так, щоб максимально убезпечити себе від неприємностей, то ймовірність того, що вона впорається, різко зростає. Якщо ж вона вважає, що єдина її можлива реакція в цьому випадку – бути напоготові, то їй не вистачить жодних запасів адреналіну. Страх уб’є її швидше й ефективніше, ніж те, чого вона боїться.
Усі лиха, які трапляються з людиною, - результат її неадекватних дій. Якщо вона буде ставитися до них так, то, подолавши їх, буде рости й розвиватися. Але якщо буде вважати, що біди нав’язані ззовні – обставинами або ж людьми, - назавжди залишиться залежною від них.
Відповідальність – якість, вкрай необхідна, якщо людина хоче жити в суспільстві й щось із себе представляє в ньому. Якщо вона буде уникати відповідальності, стане ніколи й нікому не потрібною.
І не треба прагнути до знаходження надмірних здібностей й можливостей. Треба повною мірою розвити свій потенціал, щоб реалізуватися унікальною особистістю.
Якщо людина вважає, що її благополуччя залежить від інших і їх треба самому змінити, щоб протидіяти їхньому поганому впливу, вона досягає саме того, чого боялася. Така людина не дізнається, що таке спокій, тому що люди будуть їй відповідати тим же.
Якщо людина вважає, що це можливо, то до столітньої летаргії це її обов’язково приведе. І її щастя якщо протягом цього часу до неї прийде Прекрасний принц і дасть стусана. Таке ставлення до життєвих проблем необхідно виховувати в різні моменти життя дитини. Робити це слід поступово й ненав’язливо. І через якийсь час ви побачите, що вони у вашої дитини прекрасно працюють. Тому добре подумайте – як ви будете їх насаджувати у своїх дітей. Пам’ятайте, що ефективність вашого впровадження цих принципів (власне, ваше виховання) істотно визначатиметься вашим особистим прикладом і, безумовно, любов’ю. Батьківська любов, природно, має виявлятися не тільки в словах, а й у реальних діях, реальній позитивній атмосфері, створеній навколо дитини. Результатом стане формування впевненої в собі людини. Дитина має знати: допомога прийде завжди, батьки поруч, вони люблять і допоможуть. Пам’ятка для батьків з правового виховання Дитина буде поважати права інших людей, якщо її права будуть поважатися, якщо вона сама буде складати правила поведінки і нести за них відповідальність. Коли порушуються права дитини? · Коли немає безпеки для її життя та здоров”я. · Коли її потреби ігноруються. · Коли по відношенню до дитини спостерігаються випадки насильства або приниження. · Коли порушується недоторканість дитини. · Коли дитину ізолюють. · Коли дитину залякують. · Коли вона не має права голосу у процесі прийняття важливого для сім”ї рішення. · Коли вона не може вільно висловлювати свої думки та почуття. · Коли її особисті речі не є недоторканими. · Коли її використовують у конфліктних ситуаціях з родичами. · Коли дитина стає свідком приниження гідності інших людей. 2. Як реагує дитина на порушення її прав? · Їй стає важко спілкуватися з однолітками і дорослими (вона грубить, блазнює, б”ється, замикається в собі і т.д.) · Її турбує особиста безпека і любов до неї. · Вона часто буває в поганому настрої. · Може втекти з дому. · Може приймати наркотики або алкоголь. · Може робити спроби суіциду (замаху на своє життя). 3. Що батьки можуть зробити для своєї дитини? · Пам”ятати що дитина – це окрема особистість, яка має свої власні почуття, бажання, думки, потреби, які потрібно поважати. · Забезпечити її фізичну безпеку. Впевнитись, що вона має телефони 101,102,103,104, імена та телефони близьких родичів, сусідів. · Навчити її казати „Ні”, навчити захищатися, вміти поводити себе безпечно. · Негайно припинити фізичну та словесну агресію по відношенню до неї та до інших людей. · Знайти час для щирої розмови з дитиною кожного дня. Ділитися з дитиною своїми почуттями та думками. · Пам”ятати про її вік та про те, що вона має особисті особливості. · Залучати її до обговорення тих сімейних проблем, які можуть бути для неї доступними. · Залучати дитину для створення сімейних правил. Діти в суспільстві найбільш вразливі. Діти, права яких порушуються часто стають соціально і психологічно дезадаптованими.
Пам’ятка для батьків
1. Ніколи не займайтесь „виховною роботою” у поганому настрої. 2. Чітко визначте, що ви хочете від дитини ( і поясніть це їй), а також дізнайтесь, що вона думає з цього приводу. 3. Надайте дитині самостійність, не контролюйте кожен її крок. 4. Не підказуйте готового рішення, а показуйте можливі шляхи до нього і розглядайте з дитиною її правильні і неправильні, доцільні і недоцільні кроки до мети. 5. Не пропустіть моменту, коли досягнуто перші успіхи. Відмітьте їх. 6. Вкажіть дитині на допущену помилку, щоб вона осмислила її. 7. Оцінюйте вчинок, а не особистість. Пам’ятайте: сутність людини і її окремі вчинки – не одне й те саме. 8. Дайте дитині відчути (посміхніться, доторкніться), що співчуваєте їй, вірите в неї, не зважаючи на помилку. 9. Виховання – це наступність дій. 10. Вихователь повинен бути твердим, але добрим.
Ви повинні знати
1. З ким приятелює ваша дитина. 2. Де проводить вільний час. 3. Чи не пропускає занять у школі. 4. У якому вигляді або стані повертається додому.
Не дозволяйте дітям та підліткам
1. Йти з дому на довгий час. 2. Ночувати у малознайомих для вас осіб. 3. Залишатися надовго вдома без нагляду дорослих, родичів на тривалий час вашої відпустки. 4. Знаходитися пізно ввечері і вночі на вулиці, де вони можуть стати жертвою насильницьких дій дорослих. 5. Носити чужий одяг. 6. Зберігати чужі речі.
Ви зобов’язані помітити і відреагувати, коли
- в домі з’явилися чужі речі (виясніть, чиї вони); - в домі є запах паленої трави або синтетичних речовин (це може свідчити про куріння сигарет із наркотичними речовинами); - в домі з’явилися голки для ін’єкцій, дрібні частинки рослин, чимось вимащені бинти, закопчений посуд (це може свідчити про вживання наркотичних препаратів); - в домі з’явилися ліки, які діють на нервову систему і психіку (виясніть, хто і з якою метою їх використовує); - в домі надто часто є запах засобів побутової хімії – розчинників, ацетону тощо (це може свідчити про захоплення дітей речовинами, які викликають стан одурманювання); - відбулася швидка зміна зовнішнього вигляду та поведінки дітей: порушилася координація рухів, підвищилася збудженість або в’ялість, з’явилися сліди від заштриків на венах, розширення зіниць тощо (це може свідчити про вживання дитиною наркотичних речовин).
Така форма роботи дає можливість батькам більше контролювати та розуміти своїх дітей, розуміти їхнє життя; підвищує правову освіту батьків, допомагає їм правильно виховувати своїх дітей.
Кілька коротких правил
|
Пошук
Календар
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||