П`ятниця, 29.03.2024, 13:55
Вітаю Вас Гість | RSS

ЛИМАНІВСЬКА ЗОШ І-ІІІ СТУПЕНІВ

Категорії розділу
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 31
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог статей

Головна » Статті » Мої статті

Ефективне використання інформаційних компютерних технологій на уроках математики

 

 

 

Ефективне  використання  інформаційних компютерних  технологій на  уроках  математики

 

 

 

 

 

 

                                                                                       Гула Лариса  Вікторівна

                                                            вчитель математики  та інформатики,ЗВР

                                                                                                    Лиманівської  ЗОШ  І-ІІІ ступенів

                                                                                                     Жовтневого  району

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                               

 

 

ЗМІСТ

 Вступ……………………………………………………………………………

 1.  Роль інформаційно-комунікаційних технологій  в підвищенні  ефективності уроку математики..…..…………………………………………………………

1.1. Що ж таке ІКТ?............................................................

1.2. Властивість уроку  математики з використанням ІКТ………………………………………………………….

1.3.Функції комп'ютера при проведенні уроку математики з використанням ІКТ……………………

1.4. Використання різних програмних продуктів при проектуванні уроку математики з використанням ІКТ………………………………………………..

2. Викладання математики з використанням інформаційних технологій…….……………………………………………………..

2.1. Використання програми для створення презентацій Microsoft Power Point під час викладання математики…………………………………………………..

2.2.Використання програми створення тестів TEST-W для оцінювання навчальних досягнень учнів під час уроків математики………………………………………….

2.3. Програмні засоби навчального призначення з математики………………………………………………….

2.4.З досвіду  роботи  урок  математики з ІКТ  в  7-му  класі ………………………………………………….

 Висновки…………………………………………………

 

Список використаних джерел……………………………..

Додатки………………………………………………………….

 

 

 

 

 

 

Вступ

Стрімкий розвиток інформаційних і комунікативних технологій є одним з факторів, що визначає вектор розвитку світового співтовариства XXI століття. Цивілізація неухильно рухається до побудови інформаційного суспільства, де вирішальну роль грають інформація й наукові знання.

Сучасне інформаційне суспільство ставить перед всіма типами навчальних закладів і насамперед перед школою завдання підготовки випускників, здатних:

  • гнучко адаптуватися в мінливих життєвих ситуаціях,
  • самостійно критично мислити;
  • грамотно працювати з інформацією;
  • бути комунікабельними, контактними в різних соціальних групах;
  • самостійно працювати над розвитком власної моральності, інтелекту, культурного рівня.

     У сучасному світі мабуть немає галузі, де б не використовувався комп’ютер і освітня галузь не є виключенням. Інтерес до вивчення предмету багато в чому залежить від того, як проходять уроки. Застосування комп'ютерної техніки на уроках дозволяє зробити урок нетрадиційним, яскравим, насиченим, наповнюючи йо25го зміст знаннями з інших наочних областей, що перетворюють математику з об'єкту вивчення в засіб отримання нових знань.

         Ефективність застосування нових інформаційних технологій на уроках математики обумовлена наступними факторами:

1)  різноманітність форм представлення інформації;

2)  висока степінь наочності;

3)  можливість моделювання за допомогою комп’ютера різноманітних об’єктів і процесів;

4)  звільнення від рутинної роботи, що відвертає увагу від засвоєння основного змісту;

5)  можливість організації колективної та індивідуальної дослідницької роботи;

6)  можливість диференціювати роботу учнів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів та ін.; використовуючи сучасні інформаційні технології;

7)  можливість організувати комп’ютерний оперативний контроль і допомогу з боку вчителя;

8)  можливості комп’ютера дозволяють учню активно приймати участь у процесі пізнання.

 

  1. Роль інформаційно-комунікаційних технологій  в підвищенні  ефективності уроку математики 

 

 

            Сьогодні, з огляду на сучасні реалії, вчитель повинен вносити в навчальний процес нові методи подачі інформації. Виникає питання, навіщо це потрібно. Мозок дитини, налаштований на отримання знань у формі розважальних програм по телебаченню, набагато легше сприйме запропоновану на уроці інформацію за допомогою медіа засобів.

            Вже давно доведено, що кожен учень по-різному освоює нові знання. Раніше викладачам важко було знайти індивідуальний підхід до кожного учня. Тепер же, з використанням комп'ютерних мереж і онлайнових засобів, школи отримали можливість подавати нову інформацію таким чином, щоб задовольнити індивідуальних запитів кожного учня.

             Необхідно навчити кожну дитину за короткий проміжок часу освоювати, перетворювати і використовувати в практичній діяльності величезні масиви інформації.  Дуже важливо організувати процес навчання так, щоб дитина активно, з цікавістю і захопленням працювала на уроці, бачила плоди своєї праці і могла їх оцінити.

             Допомогти вчителю математики у вирішенні цього непростого завдання може поєднання традиційних методів навчання та сучасних інформаційних технологій, у тому числі і комп'ютерних.                                              

             Адже використання комп'ютера на уроці дозволяє зробити процес навчання мобільним, строго диференційованим та індивідуальним.

            Поєднуючи в собі можливості телевізора, відеомагнітофона, книги, калькулятора, будучи універсальною іграшкою, здатною імітувати інші іграшки і самі різні ігри, сучасний комп'ютер разом з тим є для дитини рівноправним партнером, здатним дуже тонко реагувати на його дії і запити, якого йому так часом не вистачає. З іншого боку, цей метод навчання є досить привабливим і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання.

Застосування комп'ютерної техніки робить традиційні уроки математики яскравими, насиченими. На цих уроках кожен учень працює активно, в учнів розвивається допитливість, пізнавальний інтерес. Комп'ютер дозволяє підсилити мотивацію навчання шляхом активного діалогу учня з комп'ютером, розмаїтістю й барвистістю інформації (текст + звук + колір + анімація), шляхом орієнтації навчання на успіх (дозволяє довести рішення будь-якого завдання, опираючись на необхідну підказку), використовуючи ігрову форму спілкування людини з машиною й, що важливо, витримкою, спокоєм і «дружністю» машини стосовно учня.

1.1. Що ж таке ІКТ?

         Будь-яка педагогічна технологія - це інформаційна технологія, оскільки основу технологічного процесу навчання складає отримання і перетворення інформації.

           Більш вдалим терміном для технологій навчання, що використовують комп'ютер, є комп'ютерна технологія. Комп'ютерні (нові інформаційні) технології навчання - це процес підготовки і передачі інформації, до того, кого навчають, засобом здійснення яких є комп'ютер.

           При підготовці до уроку з використанням ІКТ вчитель не повинен забувати, що це УРОК, а значить складати план уроку виходячи з його цілей, при відборі навчального матеріалу він повинен дотримуватися основних дидактичних принципів: систематичності та послідовності, доступності, диференційованого підходу, науковості та ін. При цьому комп'ютер не замінює вчителя, а тільки доповнює його.

1.2. Властивість уроку математики  з використанням ІКТ:

  • Принцип адаптивності: пристосування комп'ютера до індивідуальних особливостей дитини;
  • Керованість: у будь-який момент можлива корекція вчителем процесу навчання;
  • Інтерактивність і діалоговий характер навчання;
  •  ІКТ мають здатність "відгукуватися" на дії учня і вчителя; "вступати" з ними в діалог, що і становить головну особливість методик комп'ютерного навчання.
  • Оптимальне поєднання індивідуальної та групової роботи;
  • Підтримання в учня стану психологічного комфорту при спілкуванні з комп'ютером;
  • Необмежене навчання: зміст, його інтерпретації і додаток скільки завгодно великі.

             Комп'ютер може використовуватися на всіх етапах: як при підготовці уроку, так і в процесі навчання: При поясненні (введення) нового матеріалу, закріпленні, повторенні, для здійснення контролю знань учнів.

1.3. Функції комп'ютера при проведенні уроку математики з використанням ІКТ :

1. У функції вчителя комп'ютер являє собою:

  • джерело навчальної інформації;
  • наочний посібник;
  • тренажер;
  • засіб діагностики і контролю.

2. У функції робочого інструменту:

  • засіб підготовки текстів, їх зберігання;
  • графічний редактор;
  • засіб підготовки виступів;
  • обчислювальна машина великих можливостей.

1.4. Використання різних програмних продуктів при проектуванні уроку математики з використанням ІКТ

При проектуванні уроку вчитель математики може використовувати різні програмні продукти:

1. Мови програмування-за їх допомогою вчитель може скласти різні програмні продукти, які можна використовувати на різних етапах уроку, але їх застосування для викладача-предметника важко. Складання проекту за допомогою мови програмування вимагає спеціальних знань, навичок та великих трудовитрат.

2. Можливо при підготовці та проведенні уроку використання готових програмних продуктів (енциклопедій, навчальних програм і т.п.). При повторенні пройденого матеріалу учень самостійно відтворює всі демонстраційні експерименти, які вчитель показував на уроці. При цьому він може перервати експеримент, зупинити його чи повторити ту частину, яку погано засвоїв. Такий підхід розвиває ініціативу і сприяє підвищенню інтересу учнів до досліджуваного предмета.                                                            

3. Велику допомогу при підготовці та проведенні уроків надає вчителю пакет Microsoft Office, який включає в себе крім відомого всім текстового процесора Word ще й систему баз даних Access і електронні презентації PowerPoint.

4. Система баз даних передбачає велику підготовчу роботу при складанні уроку, але в підсумку можна отримати ефективну і універсальну систему навчання та перевірки знань.

5. Текстовий редактор Word дозволяє підготувати роздатковий та дидактичний матеріал.

6. Електронні презентації дають можливість вчителю при мінімальній підготовці і незначних витратах часу підготувати наочність до уроку. Уроки, складені за допомогою PowerPoint цікаві та ефективні в роботі над інформацією.

 

2. Викладання математики з використанням інформаційних технологій

 

   Найдоступнішими і найпоширенішими технологіями є застосування табличного процесора MS Excel, програми для створення презентацій Microsoft Power Point, пакета динамічної геометрії DG, контрольно-діагностичної системи Test-W. Кожен елемент із зазначеного переліку  програмних засобів є достатньо досконалим у своєму роді. Вважаємо, що використовуючи їх на уроці по черзі або разом, можна значною мірою підвищити ефективність навчально-виховного процесу.

2.1. Використання програми для створення презентацій Microsoft Power Point під час викладання математики

Програма для створення презентацій Microsoft Power Point є універсальним видом наочності і може бути застосованою у будь-якому класі на уроці будь-якого типу.

Та найефективнішим є підготовка та використання презентацій на таких етапах вивчення математики:

  • уроки-лекції для пояснення нової теми, де учні не тільки слухають, продивляються інформацію на екранах, конспектують, а й відповідають на запитання, розв’язують задачі за наведеним зразком;
  • для контролю набутих теоретичних знань: на екрані містяться запитання з наступною появою правильної відповіді для самоконтролю;
  • для виконання тестових завдань з наступною появою правильної відповіді після його виконання;
  • для проведення усного рахунку;
  • інтегровані уроки математики з іншими предметами;
  • уроки-подорожі та інше.

Прикладом демонстраційного супроводу під час пояснень на уроці  є презентація теми  «Тригонометричні функції». Пояснення учителя супроводжується інформацією на слайдах, що є не тільки яскравою динамічною ілюстрацією, а й способом фіксації найсуттєвішого у новому матеріалі. Властивості першої тригонометричної функції вчитель пояснює сам, для другої – залучає учнів до пояснень  за готовим малюнком.  Для прикладу надані слайди з властивостями двох тригонометричних функцій.

 

Саме використання мультимедійної дошки дає можливість пропонувати учням неординарні, частково-пошукові завдання на визначення закономірностей, на знаходження  принципу розташування чисел,  математичні кросворди, різноманітну наочність,  супроводжувати звуковими ефектами, економить час на виконання геометричних побудов. А все це надає можливість показати учням математику з найпривабливішого боку, викликати в дитини радість і задоволення від занять розумовою працею, зацікавити предметом.

 

Робота з учнями 5-6 класів має свою специфіку, оскільки поряд з навчальною ігрова діяльність займає в ній важливе місце. Навчальні ігри мають на меті, крім засвоєння навчального матеріалу, вмінь і навичок, ще й надання учневі можливості самовизначення, розвитку творчих здібностей, сприяють емоційному сприйманню змісту навчання.

Досить ефективно використовувати слайди для проведення тестування з наступною появою правильних варіантів відповідей після їх виконання. На екран проектується тест, після виконання якого учні обмінюються зошитами і здійснюють взаємоперевірку.

Систематичне використання комп’ютерних презентацій на уроках знімає актуальне питання наочності з математики. Більше того, постає інше питання – чи варто витрачати невеликі шкільні ресурси для придбання наочності, зокрема традиційних таблиць, плакатів тощо, якщо можна подати їх у вигляді презентації.

         2.2. Використання програми створення тестів TEST-W

для оцінювання навчальних досягнень учнів під час уроків математики

 За допомогою ПК зручно проводити поточне оцінювання у вигляді тестів. Для цього можна використовувати програму створення тестів TEST W. Вихідний тест може мати  будь-яку  кількість питань (рекомендується від 30 до 50 і більше). З вихідного тесту методом випадкового вибору послідовно виводиться задана  кількість питань (наприклад, 25). Таким чином, кожен учень одержує свій відмінний від сусідів набір питань, що забезпечує індивідуалізацію  і  об'єктивність оцінки. На кожне питання тесту пропонується 5 варіантів відповідей, серед яких від одного до трьох вірних. Учню треба  вказати правильні, на його думку відповіді і перейти до наступного питання.  Час відповіді на тест обмежений. Рекомендується проводити тестування на протязі 10-15 хвилин для кількості питань 20-25.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.3. Програмні засоби навчального призначення з математики

 

На замовлення Міністерства освіти й науки України було розроблено програмні засоби навчального призначення з різних предметів шкільного курсу, в тому числі з математики. Коли постає питання створення рисунків геометричних фігур, розв’язування задач на побудову, проведення досліджень властивостей геометричного місця точок площини, пропонуємо використовувати пакет динамічної геометрії . Наприклад, при вивченні теми «Кути, вписані в коло» в 9класі можна провести урок навчального дослідження, на якому запропонувати різним групам учнів за допомогою програмного середовища дослідити залежність величини вписаного й центрального кутів, якщо вони спираються на спільну дугу ; дослідити величини вписаних кутів, які спираються на одну і ту саму хорду ; перевірити, що кут між хордою АВ і дотичною до кола, що проходить через точку А, дорівнює половині дуги АВ. Після виконання роботи доповідач від кожної групи звітує про її роботу. Перед проведенням такого дослідження учні на уроці інформатики ознайомлюються з роботою  даного програмного середовища.

 

В освітній галузі «Математика» Державних стандартів базової і повної середньої освіти  вивченню функціональної змістової лінії не випадково надається першочергове значення. Проте властивості, наприклад, квадратичної функції засвоюють не всі учні з різних причин, серед них – недостатня кількість розв’язання задач.

Зручною у використанні і з цілою низкою корисних властивостей є програма Advanced Grapher. За допомогою цієї програми можна будувати графіки функцій, обчислювати значення функцій, проводити дослідження функцій. Вдалим є те, що можна будувати графіки кількох функцій в одній системі координат, змінюючи при цьому колір лінії графіка та її товщину.

Використовуючи готові графіки не важко навчити учнів «зчитувати» властивості відповідних функцій: проміжки монотонності, знакосталості, точки екстремуму, розв’язувати нерівності f(x)<0  (f(x)>0) тощо.

 

 

 

    Варто зазначити, що таку роботу доцільно проводити не у мультимедійному, а у комп’ютерному класі, бажано разом із вчителем інформатики, який міг би закріпити та оцінити вміння учнів користуватися можливостями програми Advanced Grapher.

     Я вважаю, що тісна співпраця вчителів математики та інформатики якісно змінює результати учнів з обох дисциплін. Викладання математики при цьому набуває більш динамічної форми, а інформатика стає для учня прикладною.

 

2.4. З досвіду  роботи  урок  математики з  ІКТ  в  7-му  класі

 

Тема  уроку: "Розв’язування текстових задач на  рух за допомогою складання лінійних рівнянь із однією змінною"

Мета:   формування знань, умінь та навичок учнів розв’язувати тестові задачі за допомогою складання рівнянь; розвивати вміння працювати в групі; виховувати інтерес до знань, старанність, відповідальність перед товаришами.

 Тип уроку: засвоєння навичок і вмінь.

 Обладнання: роздавальний матеріал-завдання для груп, , проектор, презентація до уроку,сигнальні картки, індивідуальні картки «Особистісно-освітня траєкторія».

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

ІІ. Перевірка домашнього завдання

     На попередньому уроці учні отримали на домашнє завдання три задачі, з яких вони вибирали і розв’язували одну, що відповідала рівню їх підготовки. Відповідно до рівня складності підготовленої вдома задачі, учні об’єднуються в групи. Один учень із групи робить аналіз і повідомляє класу, як інші впоралися з поставленим завданням, яких помилок припустилися та який спосіб розв’язування обрали. Сильніші учні відповідають на запитання, що виникали в найслабших учнів у процесі підготовки домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

     1. Написання «Теоретичного тексту»

     Учитель роздає кожному учневі текст для перевірки ступеня засвоєння обов’язкового теоретичного матеріалу. У тексті пропущені слова, які учні повинні вставити. Перевірка організовується у формі «взаємоперевірки» із зачитуванням правильних відповідей.

     На попередньому уроці ми вивчали... багато текстових задач відображають деяку життєву ситуацію і використовують нематематичні поняття, такі задачі називаються... Щоб скласти математичну модель задачі, треба спочатку вибране основне..., а потім скласти відповідне... Відповідь необхідно перевірити за змістом..., а не... Після того як ми склали рівняння до задачі і щоб розв’язати його, рівняння необхідно звести до... Для цього потрібно пам’ятати такий алгоритм дій:

1)                    позбуваємося...;

2)                    розкриваємо...;

3)                    переносимо члени зі змінними в ... частину рівняння, а ... – у праву, змінюючи знаки на ...;

4)                    зводимо... доданки.

     Я вважаю, що вміння розв’язувати текстові задачі, потрібно для того, щоб…

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності

   

  Інтерв’ю

     Я хочу, щоб кожний з вас пояснив, чому вважає за потрібне вміти розв’язувати текстові задачі.

Повідомлення теми і мети уроку.

V. Розв’язування текстових задач за допомогою опорних схем

Розв’язування задач на краєзнавчу  тематику  Миколаївщини .                                            Таблиця відображається  на  екрані   проектора.

Рідною мовою

Мовою алгебри

Правильні

відповіді

Рік  народження  міста  Миколаєва

(х +81)/17+11=121

          1789

В  Миколаєві  створено  суднобудівний  та механічний  заводи

х+106

 1895

В  Миколаївській  області налічується річок

(х+81)/17

110

Площа  лісових  насаджень

(х-95)/14

121                   

Територія  суші у  % становить  майже

(х-174)/17

             95

Річна  кількість  опадів в Миколаївській області  становить  приблизно (мм)

(4519-х)/7

            390

Миколаївська  область  межує  з       областями

(х-189)/400

                4

    

 Овал: -Овал: +Учні заповнюють опорну таблицю і повідомляють вчителя за допомогою кольорових сигналок (         зелений – впорався із завданням,         червоний – виникли труднощі)

Проводиться самоперевірка, учні фіксують правильність виконання на полях (+, ̶ )

 Розв’язавши рівняння і знайшовши, що х=1789, дізнаємося рік  народження  міста Миколаєва та цікаві краєзнавчі  відомості  про  Миколаївську  обдасть.

ІV. Формування вмінь розв’язування задачі на рух за допомогою складання лінійних рівнянь з однією змінною

     Повторення формул Описание: http://academia.in.ua/sites/default/files/field/image/matematyka/rus_17.jpg. Аналіз  фізичних понять, позначених буквами S, v, t.

     Інтерактивна вправа «Акваріум»(памятка для  учнів  на  екрані проектора)

     Учитель об’єднує учнів в групи по 5 – 6 осіб і пропонує їм ознайомитись із завданням. Одна з груп сідає в центр класу. Ця група спочатку читає вголос завдання, а потім обговорює його і за 3 – 5 хв. має дійти спільного розв’язування . Учні, які знаходяться в зовнішньому колі, слухають, не втручаючись у хід обговорення. Але після дискусії клас має підтримати чи відкинути ідею, запропонованою центральною групою. Після розв’язування задачі 1 місце в «акваріумі» займає інша група і обговорює наступну задачу.

   Задача1.  Катер пройшов відстань між пристанями  за течією річки за 4 год, а проти течії – за 6 год. Знайдіть власну швидкість катера, якщо швидкість течії 1,5 км/год.

 Зразок запису

     Нехай власна швидкість катера х км/год. Коли катер рухався за течією річки, то його швидкість була (х+1,5) км/год і за 4 год він пройшов шлях 4(х-1,5) км. Якщо ж катер рухався проти течії річки, то тоді його швидкість була (х–1,5) км/год, і за 6 год він проплив 6(х–1,5) км. За умовою задачі катер пройшов за течією і проти течії однаковий шлях, тому

4(х+1,5)=6(х–1,5).

     Розв'яжемо це рівняння:

4(х+1,5)=6(х–1,5), 4х+6=6х–9,4х=-9–6, -2х=15, х =7,5.

 Отже, власна швидкість катера 7,5 км/год.

     Відповідь. 7,5 км/год.

 

     Задача2.Бомбардувальник за 4 год пролетів таку відстань, як винищувач за 3 год. Знайдіть швидкість винищувача, якщо відомо, що швидкість бомбардувальника на 400 км/год менша, ніж швидкість винищувача.

Задача3( підвищеного рівня складності)

     Михайлик і Віталик вийшли назустріч один одному із двох сіл Галицинове та  Лупареве, відстань між якими 20 км. Швидкість Михайлика 6 км/год, а Віталика – 4 км/год. Одночасно з Михайликом назустріч Віталику Вилетіла муха. Долетівши до хлопчика, вона розвернулась і полетіла до Михайлика, і так літала між ними, доки вони не зустрілися. Скільки кілометрів налітала муха, якщо її швидкість 11 км/год?

     Звичайно, розв’язуючи  цю задачу, можна вдатися до підрахунку відстаней, які щоразу пролітала муха. Проте є більш зручний спосіб розв’язування, адже насправді муха літала стільки часу, скільки витратили наші персонажі, щоб зустрітися, тобто 20:(6+4)=2 години. Знаючи, що швидкість мухи становила 11 км/год, легко підрахувати, що відстань, яку вона пролетіла, дорівнює 2∙11=22 км.

VІІ. Підсумок уроку

     Рефлексія

     Використовуючи прийом «Рефлексія», вчитель ставить учням запитання, що стосуються не лише вивченого матеріалу, а й такі, що підводять їх до рефлексії: Що на уроці було головним? Цікавим? Чого ви  навчилися? Чим поповнили свої знання? Учні пригадують кожний етап уроку і заповнюють індивідуальну картку «Особистісно-освітня траєкторія» ( Додаток 1)

 

VІІІ. Домашнє завдання  :    Розв’яжіть задачі

Середній рівень

За 9 годин теплохід проходить за течією річки такий самий шлях, як за 11 годин проти течії. Знайдіть власну швидкість теплохода, якщо швидкість течії річки становить 2 км/год.

Достатній  рівень                                                                                                                          По шосе їдуть два автомобілі з однаковою швидкістю. Якщо перший збільшить швидкість на 10 км/год., а другий зменшить на 10 км/год., то перший за 2 год. пройде стільки ж, скільки другий за 3 год. З якою швидкість їдуть автомобілі?

 

Високий рівень

З А до В зі швидкістю 60 км/год виїхав мотоцикліст. Через півгодини назустріч йому з В виїхав інший мотоцикліст, швидкість якого 50 км/год. Скільки часу їхав другий мотоцикліст до зустрічі з першим, якщо відстань АВ дорівнює 162 км?

Творче  завдання

Скласти  екологічну задачу, що  стосується  нашого  регіону на  складання  лінійного  рівняння з однією  змінною.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Висновки

 

Отже, використання інформаційно-комунікаційних технологій на навчальних заняттях з математики сприяють активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів, швидкому та ефективному засвоєнню ними навчального матеріалу, формуванню ключових компетенцій школяра.

Переваги використання ІКТ:

  • Індивідуалізація навчання;
  • Інтенсифікація самостійної роботи учнів;
  • Зростання обсягу виконаних на урок завдань;
  • Розширення інформаційних потоків при використанні Internet;
  • Підвищення мотивації та пізнавальної активності за рахунок різноманітності форм роботи, можливості включення ігрового моменту. Комп'ютер дає вчителю нові можливості, дозволяючи разом з учнем отримувати задоволення від захопливого процесу пізнання, не тільки силою уяви забираючи стіни шкільного кабінету, але за допомогою новітніх технологій дозволяє зануритися в яскравий барвистий світ. Таке заняття викликає у дітей емоційний підйом, навіть відсталі учні охоче працюють з комп'ютером.

          Інтегрування звичайного уроку з комп'ютером дозволяє вчителю перекласти частину своєї роботи на ПК, роблячи при цьому процес навчання більш цікавим, різноманітним, інтенсивним. Зокрема, стає більш швидким процес запису визначень, теорем та інших важливих частин матеріалу, тому що вчителю не доводиться повторювати текст кілька разів (він вивів його на екран), учневі не доводиться чекати, поки вчитель повторить саме потрібний йому фрагмент.

     Цей метод навчання дуже привабливий і для вчителів: допомагає їм краще оцінити здібності і знання дитини, зрозуміти його, спонукає шукати нові, нетрадиційні форми і методи навчання, стимулює його професійний ріст і все подальше освоєння комп'ютера.

Застосування на уроці комп'ютерних тестів і діагностичних комплексів дозволить вчителю за короткий час отримувати об'єктивну картину рівня засвоєння матеріалу, що вивчається у всіх учнів і своєчасно його скоректувати. При цьому є можливість вибору рівня складності завдання для конкретного учня.

Для учня важливо те, що відразу після виконання тесту (коли ця інформація ще не втратила свою актуальність) він отримує об'єктивний результат із зазначенням помилок, що неможливо, наприклад, при усному опитуванні.

На уроках математики, інтегрованих з інформатикою, учні оволодівають комп'ютерною грамотністю і вчаться використовувати на уроках один з найбільш потужних сучасних універсальних інструментів - комп'ютер, з його допомогою вони вирішують рівняння, будують графіки, креслення, готують тексти, малюнки для своїх робіт.

Мій досвід роботи з обговорюваної теми в цей час дає можливість оцінити ефективність використання ІКТ при контролі засвоєння пройдених тем математики в порівнянних значеннях (якість навчання, дані анкетування учнів і т.д.):

  • підвищився інтерес учнів до вивчення математики — на 25%;
  • збільшилася кількість учнів, що беруть участь у контролі знань, в 2 рази;
  •  якість навчання математики підвищилася на 10-15%;
  •  поряд із цим можливості ІКТ використовуються для розвитку пам'яті учнів, розвитку вмінь організації навчальної праці, уміння знаходити необхідну інформацію за допомогою ІКТ, формування логічного, абстрактного й системного мислення, формування розумових операцій — аналізу, узагальнення, доведення, класифікації тощо.

Це - можливість для учнів проявити свої творчі здібності. Але, поряд з плюсами, виникають різні проблеми як при підготовці до таких уроків, так і під час їх проведення.

Існуючі недоліки та проблеми застосування ІКТ:

  • Немає  комп'ютера в домашньому користуванні багатьох учнів і вчителів, час самостійних занять у комп'ютерних класах відведено далеко не у всіх школах;
  • У вчителів недостатньо часу для підготовки до уроку, на якому використовуються комп'ютери;
  • Недостатня комп'ютерна грамотність вчителя;
  • Відсутність контакту з учителем інформатики;
  • У робочому графіку вчителів не відведено час для дослідження можливостей Інтернет;
  • Не вистачає комп'ютерного часу на всіх;
  • У шкільному розкладі не передбачено час для використання Інтернет на уроках;
  • При недостатній мотивації до роботи учні часто відволікаються на ігри, музику, перевірку характеристик ПК і т.п;

           Застосування сучасних інформаційних технологій у навчанні - одна з найбільш важливих і стійких тенденцій розвитку світового освітнього процесу. У вітчизняній загальноосвітній школі в останні роки комп'ютерна техніка й інші засоби інформаційних технологій стали все частіше використовуватися при вивченні більшості навчальних предметів, в тому числі й математики. Інформатизація істотно вплинула на процес придбання знань. Нові технології навчання на основі інформаційних і комунікаційних дозволяють інтенсифікувати освітній процес, збільшити швидкість сприйняття, розуміння та глибину засвоєння величезних масивів знань.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Список використаних джерел:

 

1. Архіпова, Т. Л. Вплив нових інформаційних технологій на активізацію навчально-пізнавальної діяльності підлітків / Т.Л. Архіпова. - С .160-167

2.«Використання комп'ютера під час вивчення навчальних предметів - важливий чинник особистісно-орієнтованого навчання», П. Лосюк, „Інформатика”, № 3, 2001р.

3. Зайцева, Т. В. Використання комп'ютерних програм    на уроках алгебри та початків аналізу / Т.В. Зайцева. - С.101-112

4. Раков С.А., Горох В.П., Осенков К.О., Думчикова О.В., Костіна О.В., Ларін О.Р., Лисиця В.Т., Пікалова В.В. Відкриття геометрії через комп’ютерні експерименти     в  пакеті DG. – Харків: ХДПУ, 2002. – 108 с.

5. http://www.mon.gov.ua/education/average.

6. Програма TEST-W О.Шестопалова.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

Особистісно-освітня траєкторія

Оцінювання  знань  учня

 

 

 

 

 

Завдання 1:

Я вмію творчо мислити. Це мені подобається.

0-1-2-3-4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Категорія: Мої статті | Додав: школа (23.02.2016)
Переглядів: 3262 | Коментарі: 1 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
avatar
0
1 Sheila Cat • 14:25, 13.06.2016
Як подивитися повну роботу з додатками, та усіма малюнками, які, нажаль, не показує тут?????
avatar
Вхід на сайт
Пошук

Copyright MyCorp © 2024
uCoz